Teklas bilder

Mitt 2013

Kategori: Allmänt

Här kommer en sammanfattning om mitt 2013, mestadels genom bild, men även lite text.
 
Januari

 
2013 börjades med ett flertal utflykter till den plats jag älskar mest, skogen. Denna bild är tagen vid Kolmårdsbranten, en klar men kall vinterdag. 
 
 
 Februari
(Ursäkta bildbomb)
 
 
På sportlovet åkte jag och min familj på en fantastisk resa. Målet var Kenya och Zanzibar (Tanzania). Resan var helt fantastisk, och många minnen skapades där. Vi såg många olika djur, vilket gav en del intryck. Men det jag minns starkast, var alla barnen. De hade ingen kamera, eller den senaste mobiltelefonen, men de kunde leka och ha kul ändå. Det var så olikt Sverige, både i klimatet, människorna och språket. Kort sagt, jag vill dit igen. 
 
Juni
 
Denna bild är tagen någon dag innan jag skulle på ett nytt äventyr, en språkresa. Jag var sjukt nervös, aldrig hade jag varit så länge utan min familj, och i en helt ny stad! Jag spenderade  tre (helt fantastiska veckor i Oxford).
 
Juni/Juli
 
 
Med detta gäng lärde jag känna en helt ny stad, få en nya intryck ur en kultur från närmare håll, och skapa mer fantastiska minnen! Jag kan bara säga att jag verkligen saknar den tiden! 
 
Det första jag gjorde när jag kom hem (förutom att sova), var att gå på en promenad. Jag hade inte varit ensam på tre veckor, alltid hade det funnits människor kring mig. Det var verkligen skönt, men kändes lite konstigt. Jag tog denna bild, för att själv försöka få mig att minnas den sköna känslan, att få vara "hemma" igen. 
 
När jag tog denna bild var jag sjukast under hela året. Andra gången på mindre än en månad som jag hade halsfluss, och jag åt pencilin. Jag minns att det var bara några dagar efter språkresan, och att maten smakade underbart! Dock kunde jag knappt svälja den, men lätt den godaste måltiden detta år!
Vi fick besök från två vänner från USA. Senaste gången jag träffade dem var när jag var 9 år, och vi hälsade på dem. Drygt 10 dagar av sena nätter, tidigar morgonar och massor av skratt!
 
Augusti

 
 
Några dagar efter att Amerikarnarna hade åkt hem, åkte jag själv iväg. Jag vandrade i Norge med TVM. Den veckan jag var borta var underbar. Jag var tältkompis/matkompis/sitta-brevid-på-tåget-kompis med en tjej jag aldrig hade träffat förut, men det visade sig att hon var typ världens bästa Lina! (Förlåt alla andra Linor där ute, ni är nog också fantastiska!)
Kexpaketet fick vara med för att det var det godaste kexen jag någonsin har ätit. Jag hade lyckats glömma dem längt ned i väskan, och hittat det sista dagen på vandringen. Lätt krossade, men helt torra. Åh vad goda de var!
 
Skolan började med två "lägerdagar": Denna sommaren har jag haft fullt upp, och nästan inte hunnit träffa mina vänner. Vilket var mycket synd, men det blev en fin återförening! 
 
September/Oktober------->frammåt tills nu
 
 
 
 
Jag gillar verkligen hölsten, och blev glad att den blev så fin! Dock saknar jag vintern, och dess närvaro såhär års. 
 
Vår hund var på drift 19-21/12, och det var två hemska dagar. Jag vill för alltid minnas glädjen då jag fick ett sms av pappa att han var återfunnen. Vart han hade varit kommer vi nog aldrig att få veta.
 
2013 har varit ett mycket bra år, både med glädje och sorg. Mycket har upplevts, och jag har fått många nya erfarenheter. Jag hoppas att ni tycker ert år har varit bra, om inte så önskar jag er ett bättre 2014!
 
Kommentera inlägget här: